Reactietermijnen
Noot: Wij distribueren onze verzekeringen via Verzekeringsadviseurs. In bepaalde gevallen (bijvoorbeeld in geval van een klacht) geven wij een reactie rechtstreeks aan een (eind)klant.
Wij hanteren de volgende reactietermijnen:
1. Het beantwoorden van informatieverzoeken van de klant over bestaande en nieuwe verzekeringen.
Wij beantwoorden informatieverzoeken zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen vijf werkdagen.
2. Het accepteren van nieuwe verzekeringen en het wijzigen en opzeggen van bestaande verzekeringen.
Wij reageren zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen vijf werkdagen, op nieuwe aanvragen, wijzigingsverzoeken en royementsverzoeken.
3. Het verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten, zoals: afgifte polissen en verzekeringsbewijzen (nieuwe en bestaande verzekeringen).
Wij verstrekken deze documenten en verzekeringsbewijzen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen vijf werkdagen.
4. Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen.
Wij verstrekken binnen vijf werkdagen een reactie op nieuwe meldingen en op vragen over lopende meldingen.
5. Klachtenbehandeling
Wij reageren binnen tien werkdagen inhoudelijk op een ontvangen klacht. Soms hebben wij meer tijd nodig om een klacht te onderzoeken. Dan sturen wij een reactie waarin we aangeven hoeveel tijd we nodig hebben.