Premiebetalingen

Premiebetaling
Voor de betaling van premies van Hienfeld verzekeringen kan gebruik gemaakt worden van ons IBAN:
NL66 ABNA 0411 3496 00 op naam van W.A. Hienfeld B.V. onder vermelding van uw klantnummer.

Heeft u moeite met het betalen van de premie?
Neem in dat geval contact met ons op. We kijken graag samen naar een oplossing. Als u de premie onbetaald laat heeft dit nadelige gevolgen voor de dekking van uw verzekering.

Wat kan ik verwachten aan aanmaningen als mijn premie niet op tijd betaald wordt?
- Een eerste aanmaning 30 dagen na boekingsdatum met het verzoek binnen 14 dagen na dagtekening van deze herinnering het bedrag over te maken.
- Een tweede aanmaning 15 dagen na het versturen van de 1e herinnering met het verzoek binnen 15 dagen na dagtekening van deze herinnering het bedrag over te maken

Welke risico’s loop ik als klant als mijn premie niet op tijd betaald wordt?
Indien u niet binnen bovenstaande termijn van een tweede aanmaning uw premie voldoet, dan kunnen wij de dekking van de betreffende verzekering(en) schorsen en/of de verzekering(en) beëindigen. Dat wordt dan per brief aan u bekend gemaakt.

Schorsing
Ontvangen wij het bovenstaande bedrag niet of niet tijdig, dan kunnen wij overgaan tot schorsing van de dekking onder de verzekering(en) in het overzicht. Wanneer wij schorsen, maken wij u dat schriftelijk bekend. De schorsing werkt terug tot de eerste dag van de periode waarover u de premie verschuldigd was. Dit betekent dat er vanaf die dag geen dekking is voor alle gebeurtenissen die na de premievervaldag plaatsvinden of hebben plaatsgevonden. Wij herstellen de geschorste dekking op de dag nadat het totaal verschuldigde bedrag (premie, incassokosten en rente) door ons is ontvangen. Betaalt u ons in termijnen, dan herstellen wij de dekking in kracht vanaf de dag nadat u alle onbetaald gebleven termijnen heeft  voldaan. Als u in verzuim blijft, kunnen wij een geschorste dekking beëindigen.

Beëindiging
Ontvangen wij het bovenstaande bedrag niet of niet tijdig, dan kunnen wij ook overgaan tot beëindiging van de verzekering(en).

Wij maken u dat dan schriftelijk bekend. Wij schorsen uw verzekering voor de periode vanaf de eerste dag waarover u premie verschuldigd bent en beëindigen de verzekering op de datum van het versturen van de beëindigingsbrief. Een beëindigde verzekering kan niet in kracht worden hersteld, ook niet door betaling van het verschuldigde bedrag (premie, incassokosten en rente).

Let op: U blijft, ondanks beëindiging van de verzekering of schorsing van de dekking, verplicht het totaal verschuldigde bedrag (premie, incassokosten en rente) te betalen.

Incassokosten
Als wij het openstaande bedrag na een tweede aanmaning niet binnen vijftien dagen na dagtekening hebben ontvangen, kunnen wij het openstaande totaalbedrag overdragen ter incasso over aan Bos Incasso B.V. Tevens kunnen wij de vordering met een bedrag van € 40,00 excl. 21% BTW aan incassokosten verhogen.

Wij zijn hiertoe gerechtigd op grond van artikel 6:96 BW en het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.